Strona szkoły

Lorem Ipsum

Szóstka na koniec roku 2019/2020 r. - klasy 4 - 5 sp

Utworzono: sobota, 09 maj 2020

Info z 9 maja

Zapraszamy chętnych uczniów klas 5 - 8 na uczestnictwo w warsztatach informatycznych Szkoła z Gigantami.

“Szkoła z Gigantami” to cykl 6 zajęć online w formie webinaru. Lekcje podzielone są na 3 bloki, poświęcone: programowaniu w języku Scratch/Python, modelowaniu 3D w programie TinkerCAD oraz bezpiecznemu korzystaniu z Internetu.

Warsztaty są całkowicie bezpłatne. Każde spotkanie potrwa 60 minut.

W związku z ograniczoną liczbą miejsc warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest samodzielne zarejestrowanie się przez każdego ucznia na poniższej stronie:

Szkoła Gigantów 

Harmonogram zajęć: klasy 5-8 godz. 14.00

11.05 poniedziałek
13.05 środa
18.05 poniedziałek
20.05 środa
25.05 poniedziałek
27.05 środa

Zajęcia 25. oraz 27.05. odbędą się w przypadku wydłużenia okresu nauki zdalnej poza 24.05.

B. Pierzchała


Info z 18 kwietnia (w Librusie)

Konkurs programistyczny:

https://pixblocks.com/restore-classic/#utm_source=mailing&utm_medium=email&utm_campaign=restore_classic_teacher

B. Pierzchała


Info z 2 kwietnia (w Librusie)

Kolejna możliwość zdobycia super plusa z informatyki dla chętnych uczniów z klas 4-5

I. Opowiedz w formie rysunkowej - stwórz komiks (min. 6 okienek, odręcznie lub komputerowo), "zalety i wady korzystania z mini komputera jakim jest telefon komórkowy".
1. Podpisz pracę: imię, nazwisko i klasa.
2. Oddaj gotową pracę nauczycielowi informatyki.
Termin oddania prac: 27.04.2020

II. Wykonaj - Projekt kalendarza szkolnego.
Praca wykonana komputerowo w dowolnym programie.
1. Podpisz pracę: imię, nazwisko i klasa.
2. Oddaj gotową pracę nauczycielowi informatyki.
Termin oddania prac: 27.04.2020


III. Wykonaj w formie plakatu pracę mówiącą o sztucznej inteligencji.
Sposób wykonania dowolny, format min.A3
1. Podpisz pracę: imię, nazwisko i klasa.
2. Oddaj gotową pracę nauczycielowi informatyki.
Termin oddania prac: 27.04.2020

Aneta Halibożek-Malecka


 Info z 18 marca

Wielkanocna PIXanka powraca! Zapraszamy do drugiej edycji konkursu na najciekawszą wielkanocną grę stworzoną w programie PixBlocks. Kolejny raz puśćcie wodze wyobraźni i zasypcie nas swoimi pomysłami na programistyczną pisankę, czyli PIXankę. Stwórzcie gry, których motywem przewodnim będzie królik zbierający jajka i wygrajcie jeden z wielkanocnych prezentów od królika PIX’a.

1. Pobierz darmową aplikację PixBlocks.
2. Stwórz wielkanocną grę w programie PixBlocks, napisaną w całości w łatwym do zrozumienia języku blokowym.
3. Po stworzeniu gry podziel się nią ze światem i z nami. Nagraj krótki film w formie zrzutu ekranu, w którym pokażesz, jak grać w Twoją grę i opublikuj go na swoim kanale w serwisie YouTube. Zobacz, jak to zrobić.
4. Zgłoś swoją propozycję najpóźniej do 31 marca 2020, korzystając z formularza zgłoszeniowego.
Więcej w zakładce konkursy na stronie: https://pixblocks.com/


Info z 16 września

Aby uzyskać ocenę celującą z informatyki na półrocze lub koniec roku, należy spełnić wszystkie wymogi na ocenę b.dobrą i zrobić: 3 małe projekty (informacja na drzwiach sali 3 /Librus/strona szkoły) lub 1 duży (ogłoszony w późniejszym terminie).

Aneta Halibożek-Malecka


 

Komputer

Nasz komputer zachorował
Nie chce mi się zresetować
Płata figle, żarty stroi
Nawet myszka go się boi. (...)

Fragment wierszyka pani Agnieszki Galicy "Komputer zachorował"? (Można go w całości przeczytać na stronie: http://wierszykidladzieci.pl/inne/komputer-zachorowal.php )

Wirus

Wirus popsuł mi komputer,
Już komputer nie jest super!
Ale za to mam dobrego,
Mam kolegę prawdziwego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!

("Mój kolega komputer" - Stanisław Karaszewski - http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2924)

Pracownia

Mamy teraz w szkole nową
Pracownię Komputerową. 
Czas nam szybko tu umyka,
Uczymy się znów języka!

("Komputery" - Jerzy Borowiec - http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2924)