Strona szkoły

Lorem Ipsum

Szóstka na koniec roku 2019/2020 r. - klasy 6 - 8 sp

Utworzono: sobota, 09 maj 2020

Info 10 maja

Z powodu mojej pracy przy kontach Office365 nie było możliwości zamieszczenia informacji o kolejnych projektach. Były natomiast podane informacje o dwóch konkursach na platformie Pix, w których można było wziąć udział. Niektórzy próbowali.

W związku z powyższym i porą ogłoszenia tej informacji zmniejszam liczbę projektów, które należy wykonać. W drugim semestrze należy wykonać tylko dwa projekty z trzech, a nie trzy z czterech. Również same zadania muszą ulec zmianie. Czyli w sumie z pierwszego i drugiego semestru trzeba wykonać pięć, a nie sześć projektów. "Konkursowcy" liczeni są oczywiście indywidualnie.

Projekty do wyboru:

  • Na stronie animaker.com należy się zarejestrować i przygotować pięcioslajdową spójną animację na tablicy (whiteboard video) na dowolny atrakcyjny temat (ale nie na tematy pandemiczne). Oczywiście najpierw trzeba się tego programu trochę nauczyć.
  • W dowolnym programie rysunkowym należy zaprojektować (np. Pixlr w sieci, albo Pain.net instalowany)  planszę powitalną do logowania się do szkolnego konta Office. W tej chwili jest tam zdjęcie. Zwróćcie uwagę, że środek będzie zasłonięty. Tematyka oczywiście związana z naszą szkołą.

    WAŻNE:  

    Rozmiar obrazu: 1920 x 1080 pikseli
    Rozmiar pliku: poniżej 300 KB
    Typ pliku: PNG, JPG lub JPEG

  •  Wykonać w jakimś programie sieciowym do tworzenia map myślowych mapę myślową przedstawiającą wady i zalety konta Office365 oraz pracy w Teamsach. Jak najbardziej kolorowa i bogata w elementy składowe. W razie problemów może być to rysunek ręczny i przesłany skan lub zdjecie pracy

Termin wykonania prac: do końca maja. Z możliwością doskonalenia na początku czerwca.

Można też wziąć udział w poniższych kursach i warsztatach, odpowiednio to dokumentując.


Info z 10 maja

Na stronie https://szkolamlodegoprogramisty.pl/ są dostępne darmowe (w tej chwili) kursy 

Kurs Scratch (https://szkolamlodegoprogramisty.pl/kurs-scratcha/)
Kurs Pythona (https://szkolamlodegoprogramisty.pl/kurs-python/)
Kurs programowania blokowego w Minecrafcie (https://szkolamlodegoprogramisty.pl/kurs-python/)
Wszystkie filmy wraz z umieszczeniem na odpowiedniej playliście znajdują się także na kanale YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCW1TyHyp_Y4ai8D0ZIUpOow


Info z 10 maja

Zapraszamy chętnych uczniów klas 5 - 8 na uczestnictwo w warsztatach informatycznych Szkoła z Gigantami.

“Szkoła z Gigantami” to cykl 6 zajęć online w formie webinaru. Lekcje podzielone są na 3 bloki, poświęcone: programowaniu w języku Scratch/Python, modelowaniu 3D w programie TinkerCAD oraz bezpiecznemu korzystaniu z Internetu.

Warsztaty są całkowicie bezpłatne. Każde spotkanie potrwa 60 minut.

W związku z ograniczoną liczbą miejsc warunkiem wzięcia udziału w warsztatach jest samodzielne zarejestrowanie się przez każdego ucznia na poniższej stronie:

Szkoła Gigantów 

Harmonogram zajęć: klasy 5-8 godz. 14.00

11.05 poniedziałek
13.05 środa
18.05 poniedziałek
20.05 środa
25.05 poniedziałek
27.05 środa

Zajęcia 25. oraz 27.05. odbędą się w przypadku wydłużenia okresu nauki zdalnej poza 24.05.


Info z 18 kwietnia (w Librusie)

Konkurs programistyczny:

https://pixblocks.com/restore-classic/#utm_source=mailing&utm_medium=email&utm_campaign=restore_classic_teacher


 Info z 18 marca

Wielkanocna PIXanka powraca! Zapraszamy do drugiej edycji konkursu na najciekawszą wielkanocną grę stworzoną w programie PixBlocks. Kolejny raz puśćcie wodze wyobraźni i zasypcie nas swoimi pomysłami na programistyczną pisankę, czyli PIXankę. Stwórzcie gry, których motywem przewodnim będzie królik zbierający jajka i wygrajcie jeden z wielkanocnych prezentów od królika PIX’a.

1. Pobierz darmową aplikację PixBlocks.
2. Stwórz wielkanocną grę w programie PixBlocks, napisaną w całości w łatwym do zrozumienia języku blokowym.
3. Po stworzeniu gry podziel się nią ze światem i z nami. Nagraj krótki film w formie zrzutu ekranu, w którym pokażesz, jak grać w Twoją grę i opublikuj go na swoim kanale w serwisie YouTube. Zobacz, jak to zrobić.
4. Zgłoś swoją propozycję najpóźniej do 31 marca 2020, korzystając z formularza zgłoszeniowego.
Więcej w zakładce konkursy na stronie: https://pixblocks.com/


Info z lekcji organizacyjnej we wrześniu

Aby uzyskać ocenę celującą z informatyki na półrocze lub koniec roku, należy spełnić wszystkie wymogi na ocenę b.dobrą i wykonać: 3 projekty na semestr (informacja na drzwiach sali 3 /Librus/strona szkoły) z ogłoszonych czterech lub wziąć udział (z istotnymi sukcesami) w konkursie informatycznym.

Uwaga: W drugim semestrze nie ma możliwości wykonania sześciu projektów za cały rok. Ważna jest systematyczność.

B. Pierzchała


Komputer

Nasz komputer zachorował
Nie chce mi się zresetować
Płata figle, żarty stroi
Nawet myszka go się boi. (...)

Fragment wierszyka pani Agnieszki Galicy "Komputer zachorował"? (Można go w całości przeczytać na stronie: http://wierszykidladzieci.pl/inne/komputer-zachorowal.php )

Wirus

Wirus popsuł mi komputer,
Już komputer nie jest super!
Ale za to mam dobrego,
Mam kolegę prawdziwego!
Och! Ach! Och! Ach!
To najlepszy kumpel w grach!

("Mój kolega komputer" - Stanisław Karaszewski - http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2924)

Pracownia

Mamy teraz w szkole nową
Pracownię Komputerową. 
Czas nam szybko tu umyka,
Uczymy się znów języka!

("Komputery" - Jerzy Borowiec - http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU2924)